Życie miodem słodzone - podsumowanie kampanii
Geneza projektu:
-Produkcja miodu w Polsce – ok. 14 tys. ton rocznie
-Spożycie – 0,35 kg na osobę
-Wysoka sezonowość konsumpcji przypadająca na okres jesienno – zimowy
-W porównaniu do krajów UE, produkcja i konsumpcja miodu w Polsce jest 10 razy niższa
Kampania promocji miodu realizowana jest w ramach mechanizmu Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej (WPR)
Założenia dotyczące finansowania kampanii:
-Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych – 20%
-Unia Europejska – 50%
-Rzeczpospolita Polska – 30%
-Całkowity budżet programu netto – 649 921 Euro
Współudział w współfinansowaniu kampanii do chwili obecnej (w tyś. zł)
Członk. Konsorcjum |
Kredyt bankowy SPZ |
Środki własne SPZ |
Członk. SPZ |
Związki pszczelarzy i firmy |
Pszczelarze indywidualni niezrzeszeni w SPZ |
701 |
400 |
240 |
67 |
57 |
2,5 |
Założenia kampanii:
- Ogólnopolski program promocji miodu i produktów pszczelich
- Działania skierowane do konsumentów, jak i innych uczestników rynku miodu
- Czas trwania kampanii – projekt rozpoczął się 8 października 2007, a zakończy 7 października 2009 roku.
Cele kampanii:
- Upowszechnienie spożycia miodu w Polsce
- przełamanie sezonowości w sprzedaży i konsumpcji
- wprowadzenie miodu do codziennej diety Polaków
- Budowanie świadomości konsumenta na temat znaczenia miodu w racjonalnej diecie oraz różnorodności jego zastosowań
- wartości smakowych i odżywczych miodu
- odmian miodu i ich walorów
Przekaz kampanii:
Poznaj się na naturalnym miodzie prosto od naszych pszczół i codziennie osładzaj nim życie
ŻYCIE MIODEM SŁODZONE - cały dokument opracowany przez Zarząd SPZ
P.S.
Dodam że nasz PszczeliPark również pomagał w promocji miodu (non-profit)